A Játékról

Játékról általánosan:

A Lost Ark egy 2014 év végén bejelentett hack and slash MMORPG játék, amelyet a koreai Tripod Studio heggeszt. A stúdió mindösszesen 160 embert számlál és már három éve folynak munkálataik. A játékot sikeresen titokban tudták tartani, a bejelentés előtt pedig csak Project T néven emlegették. A játék Beta-ja valószínűleg 2015 nyarán esedékes kizárólag Koreában. A játék nagy eséllyel globális támogatást fog később kapni mivel a játék fejlesztői nyitottak a nyugati terjeszkedés felé. A Lost Ark nem kevesebb, mint 18 különböző karakter között választhatunk, amelyeknek egyedi képességei lesznek. Ha a madárkáknak hihetünk akkor a játék Free-To-Play rendszert fog használni mikro tranzakciós rendszerrel.

Történet:

A történet eddigi állás szerint úgy néz ki, hogy egy titokzatos Ereklye után fogunk kutatni. Valószínűleg minden követ meg kell majd mozgatnunk, hogy ráleljünk –e tárgyra, hisz már mindenki a feledés homályába küldte és csak legendaként beszélnek róla. A legenda szerint, az Ereklyét arra használták, hogy a Démoni hordákat visszataszítsák a saját világukba, hogy ne hozzanak több kárhozatot a Békés Világra. De sajnos a kárhozat újra eljön, Kateroth Démoni Seregei visszatérnek a világunkba, hogy felmorzsolják azt. A játék valószínűleg innen fogja felvenni a fonalat hisz meg kell találnunk az Ereklyét, hogy ellenségeinket, a Démonokat, visszataszítsuk saját világukba.

  • Skill Bar: A skill bar-on rengeteg minden helyet fog kapni az eddigi látottak alapján. Fő jellemzője hogy 8 különböző skill-t tudunk majd ráhelyezni, és a Q, W, E, R, A, S, D, F, billentyűkkel használni. Helyet kap, még rajta egyféle bájital bar-is ahova bájitalokat tudjuk majd gyorsgombra tenni, amiket az 1, 2, 3, 4 –es billentyűkkel tudunk majd használni. Látható lesz még rajta a mana és a különböző erők töltöttségi szintje is.

skillbar

  • Tripod System: Ez egy háromfázisú képességrendszer lesz, ahol a képességeinket tudjuk majd teljesen egyedire testre szabni. Első lépésben kiválasztjuk majd azon képességünket amely nekünk tetszik, ezután második lépésként valamilyen módosítót fogunk tudni használni, ami megváltoztatja a képesség kinézetét, erejét, hatásait stb. A harmadik fázisban pedig kiválasztunk egy speciális átalakítást a képességhez, ami mondjuk növelheti a képesség hatótávját vagy távolságát. Ennek a rendszernek hála rengeteg különböző és eltérő karakter fog majd a játék világában látni.

trypodsystem

  • Loot rendszer: Szinte biztos, hogy a loot az közös lesz, tehát társainkkal osztozunk a loot-on mint a legtöbb MMO-ban. Ez következtetésre ad okot így elképzelhető egy aukciós ház is a játékban.

Felfedezés, Tartalom:

Előreláthatólag a játék iszonyatos tartalommal lesz felruházva szóval itt az ideje a konkurenciának félnie és rettegnie. A játéknak máris hihetetlen rajongó táborral rendelkezik (főleg Korea) amit néhány nagyobb játék is megirigyelhetne.

A játék világa valami iszonyatosan hatalmasnak ígérkezik különböző változatos helyekkel, dungeon-okkal (insta), küldetésekkel, rejtett alagutakkal és helyszínekkel stb., Na de ennyire ne szaladjunk előre -vegyünk minden sorjában.

  • Városok: A városok igen szépen néznek ki elég nagy dizájnmunkát fektethettek bele, a méreteik pedig az eddigiek láttán elég nagyok és szerteágazóak lesznek, ahol bolyonghatunk kedvünk szerint.
  • A nagyvilág: A világ hihetetlenül nagynak ígérkezik rengeteg különböző változatos helyekkel, mint pl.: havas, fagyott területek, katakombák, labirintusok, erdők, sivatagok, repülő szigetek és még naphosszat sorolhatnám. A helyszínek élettel vannak megtöltve ahol rengeteg mindent lehet csinálni pl.: fakitermeléssel kezdhetünk vagy akár bányászhatunk, sírokat tárhatunk fel, rejtett feltérképezetlen területeken is járhatunk ráadásul saját hajónk is lehet, amivel a hatalmas tengereket járhatjuk be. A nagyvilágban még véletlenszerű események és boss-ok is előfordulhatnak majd.
  • Dungeon-ok, Instances: Ezeken a helyeken rengeteg mennyiségű ellenféllel találkozhatunk majd. A végükön valószínűleg majd boss-t(okat) találhatunk, amiket nagy csapatmunkával lehet megölni. Itt számíthatunk majd értékesebb loot-okra.

világ

főkép és világ

  • Hajózás: A játékban hatalmas tengerek lesznek és ezt mi mással küzdhetnénk le, mint a saját kis hajónkkal. Az eddig látottak alapján elég nagy szerepet fog kapni a hajózás, hisz hihetetlen mennyi dolgot lehet csinálni, mint pl.: halászás, kincs és áru kutatás a tenger alatt, amit egy daruval emelhetünk ki, de véletlenszerű eseményekkel is összefuthatunk pl.: szellemhajókkal, amiket érdemes lesz elkerülni. De ha nem tudjuk muszáj lesz megküzdenünk a rajtuk lévő szellemekkel. Hajózás közben találhatunk addig felfedezetlen területeket ahol még senki sem járt (személyes véleményem szerint ezek egyszer megjelenő véletlenszerű helyek lesznek min pl. Diablo 3 Rift-ek)

hajó

  • Küldetések: A küldetések nagyon változatosnak ígérkeznek, nemcsak a tipikus hozd el, öld meg, gyűjtsd össze küldetések lesznek. A videó alapján lehet számítani döntési lehetőségekre, tehát eldönthetjük, hogy mi legyen egy küldetés végkimenetel. De vannak itt még olyanok is, mint settenkedés, kihallgatás, üldözés, és ki tudja még mi várható a játék megjelenéséig. Egy küldetést valószínűleg majd többféleképpen is meg lehet majd oldani az eddigi videó anyag alapján.

küldetés

  • NPC-k: A világ tele lesz NPC-kel ahol felvehetünk küldetéseket, vásárolhatunk, eladhatunk, mini játékokat játszhatunk, szóval az NPC-k nagyon-nagy szerepet kapnak a játékunk során.

npc

  • Mini Játékok: Ilyen lesz például a kártyázás és a sörivás, amelyet a helyi kocsmában tudunk majd csinálni. Extra érdekesség hogy a kártyákat a nagyvilágban elszórva vagy a szörnyekből kiütve találhatunk így erősítve paklinkat.

minijáték

  • Colosseum: Ahol dühünket vezethetjük le a többi karakteren. A csatákat megvívhatjuk 1 az 1 ellen vagy akár csapatosan, 3 a 3 elleni mérkőzésekben ahol szükség lesz a csapatmunkára. Itt jutunk dicsőséghez és némi aranyhoz is. Valószínűleg egyfajta ranglista is lesz a játékba építve, hogy nyomon követhessük a legjobb bunyósokat.

colosseum

  • Mesterségek: A játékban helyt kap egy mesterség rendszer is, aminek segítségével tudunk majd bányászni, halászni, fakitermelést végezni, és régészkedni. Számítani lehet a szakmákhoz tartozó craft rendszerre is.

mesterség

  • Pet-ek, Hátasok: A játékban helyet kap egy pet rendszer is, sok mindent nem tudni róla, de a pet-eknek valószínűleg a régészkedésben lesz hasznuk.

pethátas